Ruilen en retouren

Stappenplan ruilen en retourneren

Wil je een artikel retourneren? Geen enkel probleem. Wij verzoeken jou om onderstaand stappenplan aan te houden voor het ruilen of retourneren van producten. Je bent echter niet verplicht om onderstaand stappenplan te doorlopen. 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (zie de link hieronder) maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn (van 14 dagen na ontvangst van het product) is verstreken. Je hebt vervolgens 14 dagen (na de herroepingsmededeling) om de producten terug te sturen.

Let op: Het is niet mogelijk om een eigen ontworpen hoesje te retourneren. Reden is dat je door zelf een hoesje te maken een gepersonaliseerd product in handen hebt. Indien het hoesje om wat voor reden dan ook niet om je telefoon past, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice. Samen gaan we vervolgens op zoek naar een oplossing.


Modelformulier voor herroeping


Retouren

  1. Pakbon ontvangen?

    Vul de pakbon zo volledig mogelijk in. Geef daarin ook aan of je het aankoopbedrag terug wilt hebben of dat je het product wilt omruilen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice via de mail: info@b2ctelecom.nl.

    Vermeld in deze mail het ordernummer. Het zou ook prettig zijn als je in deze mail de reden van de retourzending meldt. Dit is niet verplicht, maar het kan ons helpen onze dienstverlening en producten te verbeteren. Indien een retour buiten de herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van de bestelling wordt gemeld (of vervolgens het product niet binnen 14 dagen na herroeping wordt geretourneerd), dan wordt deze retour niet in behandeling genomen.

  2. Product verpakken

    Verpak het product zorgvuldig, samen met de pakbon. Je kunt het product terugsturen in het doosje dat je van ons hebt ontvangen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, kun je een apart briefje met daarop je gegevens en het ordernummer bijvoegen.

  3. Het adres vermelden

    Vermeld het adres dat beschreven staat op de pakbon, bijvoorbeeld met watervaste stift. Het retouradres is:

    B2C Telecom
    Spaarpot 155
    5667KW Geldrop
    Nederland

  4. Het pakket verzenden

    Indien je alle voorgaande stappen zorgvuldig hebt doorlopen, stuur je het doosje aan ons retour. Als koper heb je na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Vervolgens heb je nog 14 dagen om de producten te retourneren. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, behalve als het product door ons beschadigd of verkeerd geleverd is. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. 

  5. Geld terug

    Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten worden zo spoedig mogelijk doch binnen 7 dagen na herroeping teruggeboekt op de rekening waarmee is betaald. B2C Telecom boekt reeds betaalde bedragen terug op het moment dat de teruggestuurde producten daadwerkelijk zijn ontvangen of op het moment dat je hebt aangetoond dat je de producten teruggestuurd hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.


Vragen?

Heb je nog vragen over de retourprocedure? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice of stuur een mailtje naar: info@b2ctelecom.nl.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.