Retouren en aanvraag RMA

Stappenplan ruilen en retourneren

Wil je een artikel retourneren? Geen enkel probleem. In dat geval vragen wij je onderstaand stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij je retour zo efficiënt mogelijk afhandelen. Het is belangrijk om te weten of je over een account voor onze website beschikt. Deze heb je wellicht aangemaakt bij het plaatsen van de bestelling. Het product dient onbeschadigd te worden geretourneerd.

Modelformulier voor herroeping

Retour met account (RMA nummer aanvragen)

1. Een RMA nummer aanvragen

Je kunt inloggen op onze website met je inloggegevens. Na het inloggen kun je bij je bestellingen aangeven welk product je wilt retourneren. Bij B2C Telecom kun je een artikel ruilen of retourneren als je dat binnen 14 dagen na aankoop aan ons meldt. Het is wel van belang dat het product onbeschadigd is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Je zult dan zo snel mogelijk antwoord ontvangen, vergezeld van instructies om het product, indien dit daarvoor in aanmerking komt, terug te sturen.

2. Het product verpakken

Nadat je een RMA nummer hebt ontvangen, kun je het product retourneren. Verpak het product zorgvuldig, samen met de pakbon. Je kunt het product terugsturen in het doosje dat je van ons hebt ontvangen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, kun je een apart briefje met daarop je gegevens en het ordernummer bijvoegen.

3. Het RMA nummer zichtbaar vermelden

Schrijf het antwoordnummer en het RMA nummer op de verpakking. Deze informatie staat op de pakbon of in de bevestigingsmail.

4. Het pakket verzenden

Indien je alle voorgaande stappen zorgvuldig hebt doorlopen, stuur je het doosje aan ons retour. De koper heeft na herroeping 14 dagen de tijd om producten retour te sturen. Dit houdt dus in dat de koper na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd heeft om de producten retour te zenden. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Het retourneren van artikelen is altijd gratis.

LET OP: het antwoordnummer is gratis. Het doosje kan gedeponeerd worden in de oranje brievenbus van Post NL. Als je ervoor kiest om het doosje af te geven bij een postkantoor, dan krijgt het antwoordnummer een track & trace code. De kosten hiervan bedragen €6,95 en komen voor rekening van de klant. Als de retour is ontvangen krijg je hier bericht over.

5. Geld terug

Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten worden zo spoedig mogelijk doch binnen 7 dagen na herroeping teruggeboekt op de rekening waarmee is betaald. B2C Telecom boekt reeds betaalde bedragen terug op het moment dat de teruggestuurde producten daadwerkelijk zijn ontvangen.

6. Vragen

Heb je nog vragen over de retourprocedure? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Retour zonder account

1. Pakbon ontvangen?

Vul de pakbon zo volledig mogelijk in. Geef daarin ook aan of je het aankoopbedrag terug wilt hebben of dat je het product wilt omruilen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice via de mail:  info@b2ctelecom.nl.

Vermeld in deze mail het ordernummer. Het zou ook prettig zijn als je in deze mail de reden van de retourzending meldt. Dit is niet verplicht, maar het kan ons helpen onze dienstverlening en producten te verbeteren.

2. Product verpakken

Verpak het product zorgvuldig, samen met de pakbon. Je kunt het product terugsturen in het doosje dat je van ons hebt ontvangen. Indien je geen pakbon hebt ontvangen, kun je een apart briefje met daarop je gegevens en het ordernummer bijvoegen.

3. Het adres vermelden

Vermeld het antwoordnummer dat beschreven staat op de pakbon of in de mail op het doosje, bijvoorbeeld met watervaste stift.

4. Het pakket verzenden

Indien je alle voorgaande stappen zorgvuldig hebt doorlopen, stuur je het doosje aan ons retour. De koper heeft na herroeping 14 dagen de tijd om producten retour te sturen. Dit houdt dus in dat de koper na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd heeft om de producten retour te zenden. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Het retourneren van artikelen is altijd gratis.

LET OP: het antwoordnummer is gratis. Het doosje kan gedeponeerd worden in de oranje brievenbus van Post NL. Als je ervoor kiest om het doosje af te geven bij een postkantoor, dan krijgt het antwoordnummer een track & trace code. De kosten hiervan bedragen €6,95 en komen voor rekening van de klant. Als de retour is ontvangen krijg je hier bericht over.

5. Geld terug

Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten worden zo spoedig mogelijk doch binnen 7 dagen na herroeping teruggeboekt op de rekening waarmee is betaald.  B2C Telecom boekt reeds betaalde bedragen terug op het moment dat de teruggestuurde producten daadwerkelijk zijn ontvangen.

6. Vragen

Heb je nog vragen over de retourprocedure? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Je bekijkt nu de mobiele versie van deze website

Bekijk desktop versie